Αρχεία:

Ανασκόπηση έργου

Προσχέδιο μέτρων ΣΒΑΚ Δήμου Νεάπολης – Συκεών

Η 2η Δημόσια Διαβούλευση στο πλαίσιο εκπόνησης του ΣΒΑΚ του Δήμου Νεάπολης – Συκεών έλαβε χώρα στην Αίθουσα Δημοτικού Συμβουλίου (Δημοτικό Κατάστημα Νεάπολης, 3ος όροφος, Ελ. Βενιζέλου 125, Νεάπολη, περ. Στρεμπενιώτη), την Τετάρτη 10 Ιουλίου 2024 και ώρα έναρξης 07.00 μ.μ. Σκοπός της εκδήλωσης, η καταγραφή απόψεων φορέων και πολιτών σχετικά με τα τελικά πακέτα μέτρων διαχείρισης της κινητικότητας.

Στην εκδήλωση πέραν της διατμηματικής και διεπιστημονικής ομάδας εργασίας ΣΒΑΚ, η οποία συστάθηκε από υπηρεσιακούς παράγοντες, αλλά και αιρετούς στο πλαίσιο εκπόνησης του εν λόγω έργου κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 5, Ν. 4784/2021, προσκλήθηκαν εκπρόσωποι θεσμικών φορέων σε εθνικό, περιφερειακό και τοπικό επίπεδο με αρμοδιότητες οι οποίες επηρεάζουν είτε άμεσα είτε έμμεσα το κομμάτι της κινητικότητας, όπως η Αποκεντρωμένη Διοίκηση Μακεδονίας Θράκης/ Διεύθυνση Περιβάλλοντος και Χωρικού Σχεδιασμού, ο Οργανισμός Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης (ΟΣΕΘ) κ.ά. Επιπλέον, προσκλήθηκαν οι εκλεγμένοι δημοτικοί και τοπικοί σύμβουλοι, επαγγελματικά σωματεία που δραστηριοποιούνται στην περιοχή του Δήμου, αλλά και την ευρύτερη περιοχή, επιστημονικοί φορείς, εκπρόσωποι αθλητικών και πολιτιστικών συλλόγων, οι σύλλογοι γονέων και κηδεμόνων, ενώσεις πολιτών, ενώ η εκδήλωση ήταν ανοιχτή για το κοινό.

Μέσα από τις τοποθετήσεις των παρευρισκόμενων και τη συζήτηση που πραγματοποιήθηκε αναδείχθηκε για ακόμη μία φορά η αξία των συμμετοχικών διαδικασιών καθώς και η ανάγκη για διαμόρφωση κουλτούρας συνεργασίας μεταξύ των φορέων.

Αναφορικά δε με την περιοχή μελέτης τα βασικότερα ζητήματα που αναδείχθηκαν από τη διαδικασία συνοψίζονται στα παρακάτω:

  • Βελτίωση των υποδομών πεζής μετακίνησης.
  • Μείωση της χρήσης του Ι.Χ. αυτοκινήτου, ιδιαίτερα για μικρού μήκους μετακινήσεις.
  • Βελτίωση της προσβασιμότητας για όλους.
  • Αύξηση του πρασίνου και βελτίωση του αστικού μικροκλίματος.
  • Μητροπολιτικός σχεδιασμός στο κομμάτι των δημοσίων συγκοινωνιών.
  • Ανάγκη για δράσεις που θα στοχεύουν στη συμπεριφορική αλλαγή των μετακινουμένων προς πιο βιώσιμους τρόπους μετακίνησης.

Τέλος, όλοι συμφώνησαν στην ανάγκη για ολιστικό σχεδιασμό μέσα από ιεράρχηση των προβλημάτων/αναγκών και όχι μεμονωμένες παρεμβάσεις, καθώς και σε έναν κυκλοφοριακό σχεδιασμό που λαμβάνει υπόψη τον πολεοδομικό σχεδιασμό και τον αναπτυξιακό προγραμματισμό της ευρύτερης περιοχής.